disable copying

tiistai 21. heinäkuuta 2020

Hyviä tekoja!

Nyt mun on pakko kirjoittaa myös tänne eilisestä. Mulla on niin hyvä fiilis siitä, että haluan jakaa sen teidän kaikkien kanssa.

Kaikki, jotka mut tuntee, tietää mun olevan aika huithapeli. Mulla on aina jotain hukassa. Nyt olen etsinyt varmaan viikon omaa pankkikorttiani. Pankin sivuilta huomasin, että olin käyttänyt sitä viimeksi töissä, joten en ollut kovin huolissani. Ja joku vaisto sanoi, ettei tarvii kuolettaa korttia. No eilen sain postissa kirjeen.

Kuoressa luki "Poliisi Itä-Uusimaa". Ensin luulin, että olin saanut kalliin selfien kotiin. Vähän pelotti avata. Mietin jo, etten ikinä käänny Koskenkylästä Kouvolaan päin. Ne uudet kamerat on niin petolliset. Vaan mitä vielä. Se oli löytötavarapuolelta ja tajusin heti, että mun pankkikortti on löytynyt.



Hakiessani korttia kysyin poliisilta, että kuka sen oli löytänyt. Postinjakaja.... Aivan mahtavaa.... Sitä on tullut jotenkin kyyniseksi näin vanhetessa, Joka paikassa on varkaiden varalta aitoja, valvontakameroita, vartijoita yms. Ja joku aivan mahtava ihminen tekee näin ihanan teon. Näkee vaivaa viedä se poliisin haltuun. Siis todella SUURI ISO KIITOS tälle rehelliselle pyytteettömälle ihmiselle.

No töihin ajellessani, mietin tätä ja kyyneleet tuli ilosta silmiini. Mietin, miten kiittäisin tätä ihanaa ihmistä ja samalla laittaisin hyvän kiertämään. Ja sain idean.




Meillä töissä (kaupassa) menee hävikkiruoka ruoka-avulle, joten päätin kirjoittaa sinne pienen kirjeen ja lahjoitin 20 euroa jollekin vaikeusten kanssa painivalle lapsiperheelle. Se ei ole paljoa, mutta pienistä hyvistä asioista tulee iloa ja ne voi muuttaa maailmaa vähän kauniimmaksi paikaksi elää. Kirjoitin myös facebookin puolelle paikkakuntani sivuille teostani toivoen myös sen ihanan postinjakajan löytävän viestini ja kiitokseni.

Pitäisi aina arjen keskellä muistaa tehdä ihan pieniä hyviä tekoja niin tutuille kuin tuntemattomille. Sitä ei voi uskoa, kuinka pitkäksi aikaa ne tuovat iloa ja hyvää mieltä niin tekojen tekijälle kuin sille kenelle niitä teetkin. Hyvät teot ja ihmisten hyvyys kantavat pitkälle ja tekee maailmasta kauniin. Ihanaa päivää teille kaikille <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti