disable copying

torstai 21. marraskuuta 2019

Tonnikalapiirakka

Mä oon omasta mielestäni huono kokki. Jos joku haluaa tehdä ruokaa ja kokata, jätän sen homman ilomielin toiselle. En tykkää siitä hommasta, mutta välillä on vaan pakko tehdä jotain. Olen tosi hyvä soveltamaan ja tekemään puolivalmiista valmista. Mitä nopeammin ruoka on valmista, sen parempi.

Eilen innostuin tekemään tonnikalapiirakkaa. Nyt pyydän anteeksi, ettei mun tonnikalapurkeissa ole sitä MSC-merkkiä. Ajattelen kyllä yleensä ekologisesti, mutta maustettuja tonnikalapurkkeja ei ole mun silmääni osunut, joista merkki löytyisi.... Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään asiasta.

Mutta asiaan... Sovellan piirakoiden teossakin usein. Yleensä katson, mitä kaapista löytyy ja väkerrän niistä jotain. Nyt sieltä löytyi Pirkan maustettuja purkkeja.









Ainekset
* 2 purkkia tonnikalaa
* 1 purkki Creme Bonjour (valkosipuli&yrtit)
* Paprikaa
* juustoraastetta
* valmis piirakkapohja (suolaiseen leivontaan)

Painelen sulaneen pohjan vuokaan. Kuullotan sipulit, sekoitan kaikki ainekset kulhossa. Kaadan seoksen vuokaan, juustoraastetta päälle ja uuniin.  200 astetta ja 30-40 minuuttia.

Bon Apetit...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti